ראש ממשלת בולגריה לנתניהו: "צריך למגר את חמאס"

שלמה ריזל No Comments on ראש ממשלת בולגריה לנתניהו: "צריך למגר את חמאס"

ראש הממשלה נתניהו לראש ממשלת בולגריה דנקוב: "אנחנו נלחמים באויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה". ראש ממשלת בולגריה דנקוב: "צריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו – כיוון שזה לא יכול להמשיך כך"

צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב, בלשכת רה"מ בירושלים.

ראש הממשלה נתניהו בפתח הפגישה: "ראש הממשלה ברוך הבא. תודה לך שהגעת לפה ואתה עומד לצד ישראל בישראל. תמיכתך חשובה מאוד. אנחנו מעריכים את התמיכה של כל העם הבולגרי".

ראש ממשלת בולגריה ניקולאי דנקוב: "אנחנו כאן כדי להביע את תמיכתנו החזקה בישראל ואזרחיה. אנחנו יודעים שאלה זמנים קשים מאוד וזו הסיבה שעלינו להיות פה.

"כולנו היינו המומים ממתקפות הטרור שנהרגו בהן חפים מפשע רבים כל כך. זה חשוב מאוד שכל בני הערובה ישוחררו בהקדם האפשרי. ולכל הפחות, יש לאפשר לקהילה הבינלאומית ולצלב האדום גישה מידית אליהם. נדהמנו לראות את המתקפות שהרגו את האנשים האלה כאן בישראל.

"אנו רוצים לומר שצריך למגר את חמאס וכל התשתית הצבאית והמנהלית שלו, כיוון שזה לא יכול להמשיך כך. בו בזמן, זה החודש השני של המלחמה הזו ואנו מודאגים ממה שקורה ברצועת עזה. אנחנו יודעים שיש לכם את מלוא הזכות להגן על עצמכם במסגרת החוק ההומניטרי הבינלאומי והחוק הבינלאומי אך חשוב גם לאפשר סיוע הומניטרי בלי שזה ינוצל לרעה על ידי האנשים שם. ושוב, אני רוצה להביע את תמיכתי המלאה בישראל ובעם שלכם".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "תודה לך ראש הממשלה. הבעת את העמדות שלנו. אנחנו חושבים שאנחנו לא לוחמים רק את המלחמה שלנו – אלא את המלחמה של כל הציוויליזציה נגד הברבריות. אם הציוויליזציה לא תנצח – תנצח הברבריות. זה מה שאנו רואים במאה ה-21. זה לא רק המאבק שלנו, זה גם המאבק שלכם – ואני חושב שאתה מבין זאת היטב.

"אנחנו גם נלחמים באויב, האויב האכזרי ביותר שראינו מאז השואה, שמבצע פשע מלחמה כפול – הם גם מכוונים לעבר אזרחים במתכוון וגם משתמשים באזרחים שלהם בתור מגן אנושי. בזמן שישראל עושה כל שביכולתה להוציא את האזרחים מחוץ לאזור הסכנה, חמאס עושה כל שביכולתו להשאיר אותם באזור הסכנה, לעיתים תחת איומי נשק.

"לכן, אנו נפעל, לא רק מתוקף זכותנו להגנה עצמית והגנה על הערכים המשותפים שלנו ועל עתידנו, אבל גם בדרך שממזערת פגיעה באזרחים. אני מודה לך שוב על תמיכתך האיתנה. תודה לך".

בפגישה השתתפו, בין היתר, ר' המל"ל, ר' הסגל, המזכיר הצבאי, היועץ המדיני, סגנית ראש הממשלה ושרת החוץ של בולגריה ושגרירי שתי המדינות.



0 תגובות